top of page

דברים שלא ידעת על פציעות ספורט והאצבע הקטנה של הרגל

הרבה פציעות ספורט מתחילות בכאב קטן באחת מהאצבעות של הרגל.

הריצה היום היא ספורט עממי , רבים מאיתנו רצים , שלוש או ארבע פעמים בשבוע , מבצעים תרגילי חיזוק , משפרים ביצועים , וההרגשה מצויינת .

חוץ מאצבע אחת ברגל .

לא כאב רגיל , רק צריבה קלה בחלק העליון של האצבע.

ואנחנו ממשיכים להתאמן , כי זה באמת לא משהו רציני.

אחרי חודשיים שלושה , מתחיל כאב קל בברך , אחרי זה גם קצת כאבי גב , ואתה שומע עצות מכל הסובבים אותך , אחד זורק גיד אכילס , השני זורק מושג כמו שין ספליט , אחרים ממליצים לך להפסיק פעילות , כי כאב בברכים זה סימן שעברת את הגיל לרוץ , אחר ממליץ לך להחליף נעלים , לשים מדרסים ועוד

קצת אנאטומית שרירי הרגל

אצבעות כף הרגל נמצאות בקצות הגידים של שרירי השוק

אצבעות רגל.jpg

שרירי השוק אחראי לכיפוף ופשיטה של אצבעות כף הרגל. הם נאחזים במפרק הברך בחפיפה עם גידי שרירי הירך

אצבעות רגל1.jpg

פעולת שרירי השלד - הסבר

אימון הקשור במאמץ רב על שריר רצוני מסוים, כגון אימון משקולות, או ריצה , מאפשר גדילה של השריר על ידי כך שהוא גורם למיקרו-טראומה בשריר, כלומר נגרמים בו קרעים זעירים. בתגובה פותח הגוף בתהליך של תיקון הקרעים, תהליך אנבולי של סינתזת מולקולות חלבון, המביא לגדילה של תאי השריר שניזוקו באימון. תהליך זה של ריפוי ובנייה של השריר עשוי לדרוש כ-48 שעות. הקרעים הזעירים הינם אחת הסיבות המרכזיות לתחושת הכאב המורגשת לאחר המאמץ.

ככל הידוע כיום אין יצירה של תאי שריר, ומתקיימים רק תהליכים של פירוק ובניה. קיימים תאים מיוחדים הנקראים תאי לוויין (satellite cells). תאים אלו נמצאים בצמוד לסיבוני השריר והם תאים מלווים - שניהם עטופים יחד במעטפת השריר. לתאי הלוויין יש יכולת חלוקה שלאחריה הם מתאחים עם סיבוני השריר. בתהליך זה נוסף לתוך סיב השריר גרעין וכן נפח הציטופלסמה גדל, והתוצאה היא למעשה הגדלת מסת השריר. החלבון מיוסטטין מגביל את גדילת תאי השריר.

לפעמים אנו איננו משאירים זמן מספק לבניית השריר מחדש , בגלל חוסר מודעות או מאמץ יתר . הגוף , או המערכת הסימפטתית נועלת את השריר על מנת להשאיר זמן לשיקומו .

הנעילה מתבטאת בהתקשות סיבי שריר ליד מקור עצבי ויצירת דלקת מקומית ומייצרת כאב מקומי או מוקרן

לכן , כספורטאי חובב , גם כאב קטן באצבע יכול להיות סימפטום לכשל תנועתי בשוק , בירך , המפרק הירך או הגב.

מומחה בשיקום תנועתי יזהה את נקודת הכשל , הטריגר , ישחרר אותו ויפתח את השריר לתנועה . , בדרך כלל תוך מספר טיפולים קצר בשילוב עם מתיחות ומנוחה קצרה

אל תזלזל בכאב , פנה למומחה בשיקום תנועתי ובטיפול בכאב .


Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Recent Posts
bottom of page